مرجع فارسی نرم افزار مکس کیو دی ای (Maxqda)

کارگاه آموزشی

در کارگاه آموزشی نرم افزار تحلیل داده های کیفی مکس.کیو.دی.ای (maxqda) سعی میشود تا دانش پژوهان با بخشهای مختلف نرم افزار و کارویژه های آن و نحوه کار با نرم افزار بصورت عملی و کاربردی آشنا شوند.
کارگاههای آموزشی از سال ۱۳۹۲ به سه صورت عمومی، نیمه خصوصی و خصوصی برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین پژوهشگران بانکها، شرکتها و سازمانهای عمومی و دولتی برگزار میشود.

ثبت نام در کارگاه آموزشی:

پژوهشگران ارجمند تا اطلاع ثانوی از برگزاری کارگاه (کلاس) آموزشی نرم افزار مکس.کیو.دی.ای (MAXQDA) معذوریم.

maxqda workshop

سرفصلهای مطرح شده در کارگاه های آموزشی:
  • آشنایی با پنجره ها و منوهای نرم افزار
  • وارد کردن اسناد ساختاریافته
  • انواع لینکها و نحوه لینک دهی
  • کدها و چگونگی کدگذاری
  • توافق و سازگاری میان کدگذاران (اعتباربخشی)
  • یادداشت ها: مدیریت ایده ها
  • متغیرهای پروژه
  • جستجوی ساده و پیشرفته
  • بازیابی مقدماتی و پیشرفته
  • ابزارهای بصری
  • کارویژه های آماری و گرافیکی
  • بهره گیری از شبکه خلاصه (موجز)
  • کارویژه های روشهای ترکیبی
  • نحوه انجام کار تیمی با نرم افزار
  • نحوه کار با فایل های صوتی و تصویری
  • سیستم مدیریت برای مدیریت کاربران
  • ابزار ناشر هوشمند
  • سازماندهی پروژه و امنیت اطلاعات
  • مستندسازی 

ثبت نام در کارگاه آموزشی

پژوهشگران ارجمند، با عرض پوزش بسبب اپیدمی کرونا تا اطلاع ثانوی از برگزاری کارگاه (کلاس) آموزشی نرم افزار مکس.کیو.دی.ای (MAXQDA) معذوریم.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

………………………………………

……………………….

نظرات و پیشنهادات شرکت کنندگان:

33 thoughts on “کارگاه آموزشی

  1. حبیبی

    واقعا ارزشش رو داشت، هم به لحاظ قیمت کارگاه خوبی بود (با اینکه درخواست برگزاری کارگاه اختصاصی کرده بودم) و هم به لحاظ کیفیت کارگاه و تسلط استاد.

  2. سمیعی نژاد

    من کارم کیفی از نوع نظریه مبنایی است ،ابهامات زیادی برایم مطرح بودکه با شرکت در کارگاه مکس کیودا به بسیاری از سوالاتم پاسخ داده شدزیرا کارگاه بسیار کاربردی بود و در یک محیط صمیمانه و برای پیشرفت کار من برگزار شد و حداقل چند ماه کارم را جلوتر برد.

  3. سید محمدرضا حسینیان

    بنده به همراه یکی از همکلاسیهایم در مقطع دکترا در دورۀ آموزش نرم افزار شرکت داشتم و پس از آن در چند جلسۀ دیگر نیز با روش عملیاتی کار با نرم افزار در ورود داده های واقعی یک پروژه بیشتر آشنا شدیم.
    جا دارد از آقای عزتی که به عنوان مدرس و مشاور خدمتشان بودیم، تشکر گردد.

    1. پژوهشگر Post author

      با سلام
      میتوانید جهت ثبت نام در کارگاه آموزشی نرم افزار با شماره ۰۲۱۸۸۹۹۴۶۰۴ تماس حاصل نمایید.

  4. محمد حسین معقولی

    در جلسه مقدماتی شرکت کردم و از کلیات برنامه و کاربردهای آن در رشته حقوق و گزارشات اداری و تحقیقات مدیریتی استفاده نمودم و بسیار کاربردی می باشد.

  5. محمد حسین معقولی

    در کارگاه شرکت کردم و با کارکرد بالا و مناسب این نرم افزار برای تحلیل داده های کیفی آشنا شده و بهره زیادی بردم. امیدوارم
    با مشاوره با استاد مربوطه و شرکت در دوره های تکمیلی دیگر تسلط و آشنایی خود را با کارکردهای این نرم افزار ارتقاع ببخشم. از زحمات شما متشکرم.

  6. سید علوی

    کلاس مفیدی بود
    تصور میکنم بسیاری از ابهامات و دشواری های طی مسیر تحلیل داده های کیفی با آموزش این نرم افزار رفع شده است.
    متشکرم

  7. دانشجو

    با سلام
    از زحمات استاد محترم دوره
    جناب آقای عزتی سپاسگزارم.
    کلاس و کارگاه مفیدی بود.
    با آرزوی سلامتی و توفیق الهی

  8. سیدمحمدرضا حسینیان

    بنده تا به حال در چند جلسۀ خصوصی برای تدریس و مشاورۀ این نرم افزار و تئوری های مرتبط خدمت آقای عزتی بوده ام و بسیار استفاده کرده ام. با تشکر از ایشان و فایل هایی که در اختیار قرار دادند. آخرین جلسۀ ۱ مهر ۱۳۹۵

    1. پژوهشگر Post author

      کارگاه آموزشی جامع، جهت آشنایی پژوهشگران با محیط نرم افزار و ابزارها و قابلیت های آن و نحوه تحلیل داده ها و بکارگیری کارویژه های نرم افزار است. لذا پژوهشگران در صورت نیاز به تمرکز بر بخشی خاص از نرم افزار و یا دریافت مشاوره تخصصی می توانند درخواست کارگاه اختصاصی نمایند.

    1. پژوهشگر Post author

      پژوهشگران می بایست توجه داشته باشند همانگونه که میان تحقیقات کمی و کیفی تفاوتهای اساسی وجود دارد، میان نرم افزار های کمی و کیفی و عملکردشان نیز تفاوت وجود دارد.

  9. آذری

    با سلام
    کلاس از جهت تدریس و آموزش نرم افزار بسیار خوب بود.
    فکر می کنم اگر این کلاس در دو مرحله تدریس شود خیلی سودمند تر و بهتر خواهد بود. یعنی در مرحله اول به تدریس کدگذاری ها پرداخته شود و در مرحله دوم بخش مربوط به ماتریس ها و روابط مفاهیم پرداخته شود بهتر است. یا اینکه می توان باز در دو مرحله کیفی و کمی برگذار بشه یعنی در مرحله اول به توضیح کامل نرم افزار و بخش های مختلف آن پرداخته شود و در مرحله دوم به صورت مختصر این فراید بر روی یک سند بطور آزمایشی کار شود.
    در هر صورت فکر می کنم اگر ساعات کلاس افزایش یابد به آموزش بهتر نرم افزار کمک کند.
    هزینه کلاس معقول بود. اگر کتاب آموزشی این نرم افزار موجود باشد که بتواند دقیق سوالات را پاسخ دهد خیلی خوب است.
    موفق باشید

  10. زهرااصغری

    کارپایان نامه من کیفی بودوبرای تحلیل داده هاازبرنامه maxqdaاستفاده کردم خیلی به سرعت کارم کمک کرد.کارگاه آقای دکترعزتی خیلی خوب وکاربردی بود ایشون توکارشون واقعااستادهستند.ممنون از راهنماییها وپیگیریشون

    1. کاملی

      روش تحقیق من هم تفسیری و هرمنوتیک انتقادی هست آیا این نرم افزار میتونه کمکم بکنه؟ ابزار من مصاحبه است نه پرسشنامه. آیا این نرم افزار به درد کارم میخوره میشه راهنمایی کنید؟

      1. پژوهشگر Post author

        با سلام
        این نرم افزار شامل ابزارهایی است برای تحلیل مجموعه داده های کیفی با روش ها و استراتژی های تحقیق متفاوت.

  11. پرستو تقوی

    با سلام در کارگاه شرکت کردم و با این نرم افزار برای تحلیل داده های کیفی آشنا شدم،به نظرم میتونه بسیار زیاد در تحقیقات کیفی کمک کننه باشه.

  12. مهدی ذوقی

    کارگاه بسیار خوبی بود. استاد از دانش کافی برای انتقال دانش مورد نظر برخوردار بود و ارائه دارای نظم منظمی بود. لکن به نظر خود من برای تسلط به نرم افزار احتیاح به ۸ ساعت می باشد.( دو دوره ۴ ساعته). پذیرایی هم نبود و یک مقدار خسته کننده شد.
    با تشکر

  13. سارا هوشیار

    با سلام واحترام به همه دوستان عزیز

    خیلی خوشحالم که سعادت داشتم با استاد عزتی آشنا شدم. گرچه مدت زمان کارگاه فقط چهار ساعت بود ولی حقیقتا یکی از پربارترین کلاسهایی بود که تاکنون داشتم. روش تحقیق من هم در رساله دکترای معماری روش گراندد تئوری بود که لازم داشتم با این نرم افزار آشنا شوم. استاد نه تنها به آموزش دقیق و خوب نرم افزار پرداختند، بلکه مهمتر این بود که ابتدا مروری اجمالی بر روشهای تحقیق کمی و کیفی داشتند و مبانی فلسفی آنها که حیققتا با وجود مطالعات قبلی ولی به قدری منسجم و منظم تدریس کردند که ذهنم بسیار مرتب شد و از دیروز که از کلاس برگشتم اضطراب شدیدی که داشتم برطرف شده و با آرامش مشغول انجام تحلیل هایم هستم.
    صمیمانه آرزوی سلامتی و موفقیت های روزافزون برایشان دارم و چقدر خوشحالم که چنین انسانهای ارزشمند و باسوادی در خدمت اعتلای دانش و فرهنگ در ایرانمان هستند.
    استاد بزرگوار پاینده باشید

    1. پژوهشگر Post author

      با سلام
      جهت شرکت در کارگاه آموزشی نرم افزار، با شماره تماس درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

  14. نیکوروش

    با سلام خدمت دوستان و استاد عزتی
    خیلی خوشحال هستم که با استاد عزتی آشنا شدم
    کلاس فوق العاده پربار و کاربردی بود . نظم و توالی مطالب ارائه شده ، صبر و حوصله و آرامش استاد و پاسخگویی صبورانه ایشان به سوالات و تسلط استاد به موضوع از نکات بسیار مهم و قابل تامل کلاس بود .
    در مورد روش تحقیق ابهامات زیادی داشتم که خدا را شکر برطرف شده .

    استاد گرانقدر ؛ برای شما ارزوی سلامتی و موفقیت دارم و از زحمات شما سپاسگزارم .

  15. بهنود بهمنش

    سلام دوستان، ما(دانشجویان دکتری روان شناسی تربیتی دانشگاه رودهن) بتازگی با استاد عزتی کارگاه داشتیم، سبک، دانش، آموزش و شخصیت ایشون فوق العاده بود. بسیار کاربردی. بهتون توصیه می کنم استاد عزتی رو

  16. ندا عباسی

    سلام.
    کارگاه مفیدی بود. ارائه و نحوه انتقال مطالب توسط دکتر عزتی خیلی خوب و اصولی بود و این از تسلط کامل ایشون نشات میگیره
    تشکر وخسته نباشید

  17. سمیه طالبی

    سلام
    من حدود یکماه پیش این دوره رو پیش آقای عزتی گذروندم ایشون علاوه بر توضیحات عملیاتی خود نرم افزار بصورت کیس استادی رو پروژه مانور میدن و راهنماییهای کاربردیو ارایه میدن … علاوه بر اینها ایشون شخصیت بسیار خوب و بزرگ منشی دارن که گذروندن این دوره رو آسون و لدت بخش میکنه
    با تشکر

  18. م. راثي

    با سلام و عرض ادب و خسته نباشيد خدمت آقاي دكتر
    از زحمات استاد محترم دوره آقاي دكتر عزتي سپاسگزارم. دوره بسيار خوبي بود. عالي بود. ايشان هم به نرم افزار و روش تحقيق تسلط كامل داشتند و هم صحبت هاي ايشان در رفع ابهامات تز مؤثر بود. آرزوي سلامتي و موفقيت روز افزون براي ايشان دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *