مرجع فارسی نرم افزار مکس کیو دی ای (Maxqda)

توضیحاتی در مورد وبسایت maxqda و مدرس کارگاه آموزشی

بسبب طرح سوالات و ابهاماتی از طرف اساتید، پژوهشگران و دانشجویان بزرگوار، ضمن تشکر از دقت نظر و حساسیت این عزیزان، در این بخش به توضیح مختصری درباره فعالیتهای وبسایت و مدرس کارگاه آموزشی نرم افزار maxqda خواهیم پرداخت.

گرایش روزافزون گروه های آموزشی در دانشگاه ها و علاقه مندی دانشجویان علی الخصوص در مقطع دکتری رشته های مختلف به بکارگیری رویکرد کیفی و ترکیبی در تحقیقاتشان، و عدم وجود مرجعی برای معرفی نرم افزار مکس.کیو.دی.ای (maxqda) و آشنا ساختن پژوهشگران و دانشجویان با مزیتها و قابلیتهای این نرم افزار، سبب شد تا در سال ۱۳۹۲ وبسایت maxqda.ir را راه اندازی نماییم و متعاقبا کارگاه های آموزشی نرم افزار نیز طراحی شد تا جامعه علمی کشور با نرم افزارهای مربوط به رویکرد کیفی در پژوهشها، بیش از پیش آشنا گردند و چالشهای پیش روی دانشجویان جهت انجام تحقیقات کاهش یابد.

از ابتدای راه اندازی این وبسایت، با بهره گیری از تجارب و دانش جناب آقای دکتر عزتی به عنوان مدرس، کارگاه های آموزشی طراحی شد و طی این سالها کارگاه های متعددی (بصورت عمومی، نیمه خصوصی و خصوصی) برای گروه های آموزشی و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف دانشگاه های سراسر کشور و همچنین پژوهشگران سازمانهای خصوصی و دولتی برگزار گردید.

بتدریج طی سالهای گذشته وبسایتهای دیگری نیز شروع به فعالیت در این عرصه نموده و به انتشار مطالبی در حوزه تحقیقات کیفی و نرم افزارهای مربوطه از جمله نرم افزار مکس.کیو.دی.ای پرداخته اند، که این امر بسبب یاری رساندن به جامعه علمی کشور موجب خشنودی است.

گاهی اوقات وبسایتهای دیگر بسبب پیشگام بودن وبسایت maxqda.ir به عنوان مرجع فارسی نرم افزار مکس.کیو.دی.ای، به درج مطالب وبسایت maxqda.ir در سایت خود (معمولاً بدون ذکر رفرنس) اقدام کرده اند.

به سبب سوالات متعدد دانشجویان و پژوهشگران، بدلیل تشابه اسمی مدرس کارگاه های آموزشی (جناب دکتر عزتی) با افراد دیگر که به ارائه خدمات مختلف از جمله فروش نرم افزار کرک شده و … مشغولند، می بایست به اطلاع دوستان بزرگوار برسانیم، ایشان تنها با این وبسایت (مرجع فارسی نرم افزار مکس.کیو.دی.ای (maxqda.ir)) همکاری داشته و تنها به برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با نرم افزار maxqda در این مجموعه بسنده نموده و با هیچ وبسایت دیگری در مورد فروش نرم افزار و ارائه خدمات پژوهشی و … همکاری ندارند.

در پایان برای تمامی فعالان عرصه علم و پژوهش در سراسر کشور آرزوی سلامتی و توفیق و سرافرازی داریم.

3 thoughts on “توضیحاتی در مورد وبسایت maxqda و مدرس کارگاه آموزشی

  1. فریده

    سلام می خواستم درباره نحوه جمع آوری اطلاعات برای تحلیل با نرم افزار masxqda اطلاعاتی به دست بیارم، می تونید کمکی کنید؟ متن مصاحبه به چه صورت باید تدوین شود؟ سوالات کلی؟ تعداد سوالات
    اگر امکان داره یک نمونه مصاحبه که با نرم افزتار تحلیل شده را در اختیارم بگذارید

    1. پژوهشگر Post author

      با سلام
      بله، کارگاه آموزشی نرم افزار مکس کیو دی ای (maxqda) بصورت خصوصی و نیمه خصوصی و عمومی برگزار میشه. فقط متاسفانه به علت اپیدمی کرونا تا اطلاع ثانوی فقط برای سازمان ها امکان برگزاری کلاس رو داریم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *